Aku Seorang Perantau: DIPLOMA SENI KULINARI : SEMESTER 3 DAH HABIS! ALHAMDULILLAH!


Saturday 5 January 2019

DIPLOMA SENI KULINARI : SEMESTER 3 DAH HABIS! ALHAMDULILLAH!

Assalamualaikum to all readers, kalini Iffat nak cerita tentang apa yang Iffat belajar sepanjang semester 3 dalam DCA. Alhamdulillah dah selesai semester 3. Thanks to all lecturer yang ajar Iffat semester ni.


Sepanjang semester tiga ni, ada dua kitchen iaitu Malaysian Cuisine 1 dan juga International Cuisine. Untuk Malaysian Cuisine 1 akan belajar kesemua masakan melayu dan juga Asia. Untuk International Cuisine pulak belajar tentang makanan atau produk dari pelbagai negara. Antara produk dari negara yang Iffat belajar ialah France, Japan, German, Southeast Asia, China, India, Africa, Australia dan banyak lagi. 







Ini adalah antara produk yang dibuat sepanjang semester tiga berlangsung :





 

 

















































































3 comments:

  1. nampak sedap ! Good Luck for your study !!

    ReplyDelete
  2. Wah bestnyeee ! Saya dapat uitm penang ... tapi saya takut sebb saya xde member ... lepastu parents jauhhh !! Perlu ke saya terima ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau niat kita nak belajar, In Sha Allah Allah permudahkan dapat kenal kawan2 baru, ilmu pengetahuan baru yang paling penting pengalaman yang tidak ternilai. sekiranya awak betul-betul minat dalam bidang masakan, saya nasihatkan untuk awak terima.

      Delete